Ramowy rozkład dnia

Ramowy rozkład dnia

Ramowy rozkład dnia
w Przedszkolu Nr 244 „Niegocińskie skrzaty”

Część I – poranna
7.00 – 8.15
Schodzenie się dzieci. Mycie rąk. Zajęcia opiekuńcze. Zabawy samodzielne w kącikach zainteresowań – tworzenie warunków umożliwiających dzieciom swobodny rozwój. Praca indywidualna o charakterze wyrównawczo-stymulującym oraz praca z dzieckiem zdolnym. Zabawy integrujące grupę. Poranne ćwiczenia gimnastyczne. Zabawy rytmiczne.
8.15 – 8.30
Przygotowanie do śniadania – czynności porządkowe, czynności higieniczne i samoobsługowe w łazience. Realizacja złożeń programowych z zakresu kształtowania nawyków higienicznych i kulturalnych oraz w zakresie dbałości o zdrowie.
8.30 – 9.00 Śniadanie.
9.00 – 9.15
Czynności higieniczne i samoobsługowe w łazience. Doskonalenie czynności samoobsługowych i higienicznych – mycie zębów.
Część II – główna
9.15 – 10.15
Zajęcia kierowane z całą grupą lub w małych zespołach w oparciu o program wychowania przedszkolnego., w tym zabawy językowe, gimnastyczne, muzyczne. Organizowanie zabaw twórczych, ruchowych, stymulujących rozwój dzieci.
10.15 – 10.50
Przygotowanie do drugiego śniadania – czynności porządkowe, czynności higieniczne i samoobsługowe w łazience. Drugie śniadanie.
10.50 – 11.45
Czynności samoobsługowe przed wyjściem na spacer, do ogrodu przedszkolnego .Zabawy w ogrodzie / zajęcia ruchowe , sprawnościowe z wykorzystaniem sprzętu ogrodowego/
11.45 – 12.00
Przygotowanie do obiadu. Czynności higieniczne i samoobsługowe. Pełnienie dyżuru – np. nauka nakrywania stołu do obiadu.
12.00 – 12.30
Obiad – celebrowanie posiłku. Realizacja założeń programowych w zakresie prawidłowego posługiwania się sztućcami (widelcem, łyżką). Kulturalne zachowanie się przy stole, dbałość o zdrowie.
12.30 – 13.30
Relaks, odpoczynek dzieci, słuchanie i czytanie bajek, muzyki relaksacyjnej, wyciszenie./ w grupach młodszych odpoczynek do godz.14.00/
Część III – poobiednia
13.30 – 13.55
Samodzielna zabawa dzieci – podejmowanie różnorodnych form działania przy niewielkim udziale nauczyciela. Praca indywidualna z dziećmi o charakterze wyrównawczo-stymulującym oraz praca z dzieckiem zdolnym. Dostosowanie zadań do możliwości dzieci. Spacer, obserwacje środowisk przyrodniczych. Zabawy przygotowujące do nabywania umiejętności szkolnych.
13.55 – 14.00
Przygotowanie do podwieczorku – czynności higieniczne i samoobsługowe.
14.00 – 14.20
Podwieczorek – kultura spożywania posiłków.
14.20 – 17.00
Zabawy samodzielne dzieci. Zabawy przygotowujące do nabywania umiejętności szkolnych, pobyt na świeżym powietrzu, rozchodzenie się dzieci.