Ramowy rozkład dnia
Ramowy rozkład dnia
w Przedszkolu Nr 244 „Niegocińskie skrzaty”
Część I – poranna | |
7.00 – 8.15 |
Schodzenie się dzieci. Mycie rąk. Zajęcia opiekuńcze. Zabawy samodzielne w kącikach zainteresowań – tworzenie warunków umożliwiających dzieciom swobodny rozwój. Praca indywidualna o charakterze wyrównawczo-stymulującym oraz praca z dzieckiem zdolnym. Zabawy integrujące grupę. Poranne ćwiczenia gimnastyczne. Zabawy rytmiczne. |
8.15 – 8.30 |
Przygotowanie do śniadania – czynności porządkowe, czynności higieniczne i samoobsługowe w łazience. Realizacja złożeń programowych z zakresu kształtowania nawyków higienicznych i kulturalnych oraz w zakresie dbałości o zdrowie. |
8.30 – 9.00 | Śniadanie. |
9.00 – 9.15 |
Czynności higieniczne i samoobsługowe w łazience. Doskonalenie czynności samoobsługowych i higienicznych – mycie zębów. |
Część II – główna | |
9.15 – 10.15 |
Zajęcia kierowane z całą grupą lub w małych zespołach w oparciu o program wychowania przedszkolnego., w tym zabawy językowe, gimnastyczne, muzyczne. Organizowanie zabaw twórczych, ruchowych, stymulujących rozwój dzieci. |
10.15 – 10.50 |
Przygotowanie do drugiego śniadania – czynności porządkowe, czynności higieniczne i samoobsługowe w łazience. Drugie śniadanie. |
10.50 – 11.45 |
Czynności samoobsługowe przed wyjściem na spacer, do ogrodu przedszkolnego .Zabawy w ogrodzie / zajęcia ruchowe , sprawnościowe z wykorzystaniem sprzętu ogrodowego/ |
11.45 – 12.00 |
Przygotowanie do obiadu. Czynności higieniczne i samoobsługowe. Pełnienie dyżuru – np. nauka nakrywania stołu do obiadu. |
12.00 – 12.30 |
Obiad – celebrowanie posiłku. Realizacja założeń programowych w zakresie prawidłowego posługiwania się sztućcami (widelcem, łyżką). Kulturalne zachowanie się przy stole, dbałość o zdrowie. |
12.30 – 13.30 |
Relaks, odpoczynek dzieci, słuchanie i czytanie bajek, muzyki relaksacyjnej, wyciszenie./ w grupach młodszych odpoczynek do godz.14.00/ |
Część III – poobiednia | |
13.30 – 13.55 |
Samodzielna zabawa dzieci – podejmowanie różnorodnych form działania przy niewielkim udziale nauczyciela. Praca indywidualna z dziećmi o charakterze wyrównawczo-stymulującym oraz praca z dzieckiem zdolnym. Dostosowanie zadań do możliwości dzieci. Spacer, obserwacje środowisk przyrodniczych. Zabawy przygotowujące do nabywania umiejętności szkolnych. |
13.55 – 14.00 |
Przygotowanie do podwieczorku – czynności higieniczne i samoobsługowe. |
14.00 – 14.20 |
Podwieczorek – kultura spożywania posiłków. |
14.20 – 17.00 |
Zabawy samodzielne dzieci. Zabawy przygotowujące do nabywania umiejętności szkolnych, pobyt na świeżym powietrzu, rozchodzenie się dzieci. |