Oddział III : dzieci 4 – letnie „Krasnale”
Nauczyciele:
- Pani Barbara Arcikiewicz
- Pani Wanda Kreczmańska
Pracownik obsługi:
- Pani Ewa Piotrowska
Materiały do pracy zdalnej dla grupy III
26.11.2021r.
-
„Omiń kałuże” – zabawa ruchowa z ćwiczeniami równowagi. Rodzic zachęca dziecko, by swobodnie poruszało się po pokoju. Na hasło: kałuża – dziecko zatrzymuje się, rozkłada ręce na boki i głośno licząc, wykonuje trzy kroki do przodu, naśladując przejście po kładce. W linii prostej piętą dotyka palców drugiej nogi.
-
„Deszczowe kropelki” – liczenie sylwetek kropli, układanie według wielkości, malejąco i rosnąco. Segregowanie wyciętych z papieru sylwet kropli deszczu w trzech wielkościach i opisywanie ich wyglądu, np. koloru, kształtu. Porównywanie, których jest mniej, których więcej, a których tyle samo. Dziecko indywidualnie próbuje je ułożyć od największej do najmniejszej i odwrotnie.
- „Zabawy badawcze” – badanie właściwości wody, rozpuszczanie w niej różnych substancji, obserwowanie, co pływa, co tonie. Dziecko przelewa taką samą ilość wody (np. 250 ml) do przezroczystych naczyń o różnych kształtach. Obserwuje, jaki kształt przybiera woda w naczyniu, w którym się znajduje. Barwienie wody: Rodzic wlewa do naczyń z wodą odmierzoną ilość soku (pomarańczowego, malinowego, jagodowego, zielonego syropu miętowego). Dziecko obserwuje, jak soki barwią wodę na kolorowo. Degustacja powstałych napojów – smacznego!
W wolnym czasie zapraszamy do kolorowania i wycinania kropel deszczu.
Pozdrawiamy i zapraszamy do zabawy dzieci z Rodzicami!
25.11.2021r
-
„Budowa parasola” – oglądanie parasoli, zwrócenie uwagi na kształt złożonego parasola oraz części składowych – klinów (trójkąty). Rodzic zachęca dziecko, by przyjrzało się złożonemu i rozłożonemu parasolowi oraz spróbowało podać skojarzenia. Podpowiada, że parasol przypomina swoim kształtem figury geometryczne. W ramach podsumowania Rodzic zachęca dziecko, by wskazało w pokoju podobne kształty, tj. trójkąty i koła.
- „Słota” – wysłuchanie wiersza I. Suchorzewskiej, wyjaśnienie znaczenia słów: słota, mżawka, kapuśniaczek.
Słota
Pada gęsty kapuśniaczek,
Szare niebo ciągle płacze,
Siąpi nudno, mży…
Kapu, kapu, kapią z nieba,
Kapią z rynny, kapią z drzewa
Kropelki jak łzy.
Mokną dróżki, mokną krzaki,
Mokną pieski, mokną ptaki,
Szary kot i my…
Chlapu, chlapu, błoto chlapie
Po kałużach jesień człapie,
Otulona w mgły…
Irena Suchorzewska
Rozmowa Rodzica z dzieckiem – przykładowe pytania:
- Czy deszcz jest zawsze taki sam?
- Jaki nastrój może wywoływać deszcz?
- W czym deszcz może pomóc, a w czym przeszkodzić?
W celu utrwalenia Rodzic zachęca dziecko, by ruchem reagowało na wypowiadane hasła: słota, mżawka, kapuśniaczek (np. uderzając palcami w blat stołu z różną siłą).
- „Kolorowe parasole” – kolorowanie według własnych pomysłów.
-
W wolnej chwili: zabawa ruchowa „Słonko świeci – deszczyk pada”. Dziecko biega wesoło po pokoju. Na hasło: Deszczyk pada – wyjmuje i otwiera wyimaginowany parasol. Spaceruje wolno, omijając lub przeskakując kałuże. Przy haśle: Słonko świeci – składa parasol, strzepuje z niego krople deszczu i zaczyna wesoło bawić się „w słońcu”.
W domu można wykorzystać prawdziwy parasol dziecka.
Pozdrawiamy i zapraszamy do zabawy dzieci z Rodzicami!