Przedszkole_nr_244_01
Przedszkole_nr_244_02
Baner 3_small
Przedszkole_nr_244_03
Przedszkole_nr_244_04

Przedszkole nr 244 "Niegocińskie Skrzaty"
ul. Niegocińska 9
02-698 Warszawa
Tel: (22) 843 30 49
e-mail: przedszkole.nr.244@neostrada.pl

Aktualności

Webinar dla rodziców
12 maja 2021

Fundacja Mederi zaprasza rodziców dzieci przedszkolnych na dwa webinary ze specjalistami – psychologiem, psychoterapeutą i lekarzem ...

Ogłoszenie o Konkursie ...
3 marca 2021

Ogłoszenie o Konkursie Logopedycznym - plik do pobrania

Rekrutacja 2021/2022
23 lutego 2021

Drodzy Rodzice! W dniach 02.03.2021r godz.13.00 – 18.03.2021r godz. 20.00:00 trwa rejestracja w systemie rekrutacyjnym wniosków o ...

Linki

Marzec 2021

Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne
„Pszczółki” - Oddział V
Marzec 2021
 
Tydzień I - Taki nastrój jest w teatrze, że zachwycam się, gdy patrzę
  • Wprowadzanie dzieci w świat sztuki teatralnej, umożliwienie zdobywania wiedzy i wzbogacenia słownictwa w tym zakresie.
  • Rozwijanie wyobraźni i ekspresji twórczej.
  • Doskonalenie umiejętności liczenia, numerowania i prawidłowego posługiwania się liczebnikami porządkowymi.
  • Rozwijanie sprawności manualnej.
  • Zachęcanie do uczestnictwa w zabawach teatralnych, dramowych  i pantomimicznych.
  • Doskonalenie umiejętności tworzenia dłuższych wypowiedzi ustnych, poprawnych logicznie, gramatycznie i składniowo.
  • Rozwijanie zdolności analizy i syntezy słuchowej

 
Tydzień II - Czy to siostra, czy to brat, kolorowy z nimi świat
  • Rozwijanie u dzieci więzi rodzinnych i odpowiedzialności za młodsze rodzeństwo.
  • Kształtowanie u dzieci rozumowania przyczynowo-skutkowego; ustalanie czynności gwarantujących osiągnięcie celu, a potem szeregu czynności, które do niego prowadzą.
  • Rozwijanie inteligencji emocjonalnej.
  • Wspomaganie dzieci w próbach rozpoznawania swoich odczuć, nastrojów emocji.
  • Kształtowanie umiejętności wyrażania uczuć w sferze werbalnej, ruchowej plastycznej.
  • Zachęcanie do pozbywania się lęku przed wyrażaniem własnego zdania, które może się różnić od opinii pozostałych uczestników rozmowy.
     
 
Tydzień III - Wiosna zaraz tu przybędzie, kolorowo będzie wszędzie
  • Zachęcanie dzieci do spacerów i wnikliwej obserwacji zmian zachodzących w przyrodzie w okresie przedwiośnia.
  • Uświadomienie konieczności dostosowania ubioru do warunków pogodowych.
  • Kształtowanie elementarnej umiejętności czytania (czytanie globalne).
  • Rozwijanie umiejętności kodowania i odczytywania informacji zapisanych za pomocą symboli.
  • Rozwijanie odpowiedzialności i zdolności wnikliwej obserwacji podczas hodowania roślin w przedszkolu.
  • Wdrażanie do wychwytywania regularności w opowiadaniach ruchowych i podczas zabaw z wyliczankami.
 
 
Tydzień IV - Słychać śpiew wśród drzew i chmur – to artystów ptasich chór
  • Rozwijanie zdolności skupiania uwagi podczas słuchania dłuższych form literackich.
  • Umożliwienie dzieciom zdobywania wiadomości na temat ptaków (poznanie nazw gatunków, zwyczajów, warunków życia).
  • Wspomaganie dzieci w rozwoju wrażliwości słuchowej.
  • Budzenie zainteresowania różnymi źródłami informacji, zachęcanie do korzystania    z albumów, encyklopedii, czasopism, Internetu.
  • Rozwijanie umiejętności wypowiadania swoich opinii i wniosków z podawaniem odpowiednich argumentów.
  • Rozwijanie mowy przez ćwiczenia fonacyjne i artykulacyjne
 
 
Tydzień V - Wielkanocne to pisanki, wyklejanki, malowanki
  • Zapoznanie dzieci z tradycją świąt wielkanocnych.
  • Doskonalenie umiejętności tworzenia zbiorów, przeliczania i porównywania liczby elementów w zbiorze.
  • Rozwijanie samodzielności w zakresie samoobsługi i wykonywania prac użytecznych.
  • Rozwijanie zdolności uważnego słuchania ze zrozumieniem i krytycznego odbioru utworu literackiego (dostrzeganie jego humorystycznych treści, nazywanie pozytywnych i negatywnych cech charakteru bohaterów).
  • Rozwijanie myślenia przyczynowo-skutkowego, rozumienie zmian odwracalnych i nieodwracalnych.
  • Przygotowanie do nauki pisania  kształtowanie lepszej koordynacji wzrokowo-ruchowej i wyrabianie płynności ruchów ręki w kreśleniu szlaczków literopodobnych zgodnie z kierunkiem kreślenia.
     
 
 
 
 
Wiersz
 
„Ptaszki” E. Szelburg-Zarembina
Mama ptaszka, tata ptak
wiją gniazdko tak i siak.
Znoszą piórka, włosie, mchy.
– Ja zdobyłem to, a ty?
– Ja to niosę, a ty co?
Trawka! Nitka! Puch! Ho! ho!
Zwijali sie, pracowali,
skarb do skarbu przydawali
i, śpiewając niby z nut,
zbudowali domek – cud:
gniazdko ptasie takie oto.
Wtuliłabym sie z ochotą
miedzy tych pisklątek rój,
gdyby to był domek mój.
 
 
 
Piosenki
 
„Wiosenna poleczka”  Józef Solinski
1. Białej zimy nie ma już,
za to wiosna jest tuż, tuż.
Słonko mocniej grzeje świat,
wrócił do nas bocian chwat. /bis
2. Chociaż jeszcze pada deszcz,
na przechadzkę wyszedł jeż
i zadziera w górę nos,
słychać stamtąd ptaka głos. /bis
3. Dziś w ogródku wielki ruch,
kopie grządki chłopców dwóch,
a nad nimi muszki dwie
w chowanego bawią się. /bis
4. Hejże, dzieci! Nadszedł czas,
by w zielony ruszyć las
i usłyszeć „stuku-puk”,
jak pan dzięcioł dziobie buk. / bis
 
 
„ŚWIETA ŚWIĘTA BIJĄ DZWONY”
Ciasto pachnie na świątecznym obrusie, obrusie
Wokół stołu krzątają się mamusie, mamusie
Wszyscy poważni są tego ranka
Niech nas rozśmieszy wesoła pisanka
 
REF: Święta, święta biją dzwony
Każdy dzwon jak roztańczony
Tańczy, tańczy każdy dzwon
Bim, bam bom, bim, bam, bom
 
Wszyscy jednak różne wzorki malują
I koszyczki wielkanocne szykują
Babcie ciasta pieką, mamusie gotują
Dzieci wesołego dyngusa szykują
 
Zając worka na prezenty już szuka
I za chwilę do drzwi domu zapuka
A z prezentami przyniesie życzenia
Niech się dziś spełnią świąteczne marzenia
 
 
WYDMUSZKI I BRZUSZKI
Przed wesołym lustrem tłoczą się wydmuszki
Kłócą się i pchają i malują brzuszki
Ojej, ojej! A ty się farbo lej
I tu i tam namaluj wzorki nam
 
Śpieszą się wydmuszki, farbą wkoło chlapią
Pędzle podrzucają, potem w locie łapią
Ojej, ojej ………
 
Lustro zachlapały, pędzle połamały
Wydmuszkowych brzuszków nie pomalowały
Ojej choć farby w puszkach mniej
O tak, czy siak na brzuszkach wzorków brak
Aż wyjrzała z lustra pisankowa wróżka
Czemu tym wydmuszkom wzorków brak na brzuszkach?
Zawołała wróżka – Ale z was niezdary
Rzucę wam na brzuszki pisankowe czary

 

Kontakt

Przedszkole nr 244 "Niegocińskie Skrzaty"

ul. Niegocińska 9
02-698 Warszawa

Tel: (22) 843 30 49
E-mail: przedszkole.nr.244@neostrada.pl

 

 

Strona stworzona przez firmę Media ISQ  

Mapa dojazdu

× Ta strona używa plików cookies. Dowiedz się o celach i zasadach ich wykorzystywania.
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z ustawieniami swojej przeglądarki.