Przedszkole_nr_244_01
Przedszkole_nr_244_02
Baner 3_small
Przedszkole_nr_244_03
Przedszkole_nr_244_04

Przedszkole nr 244 "Niegocińskie Skrzaty"
ul. Niegocińska 9
02-698 Warszawa
Tel: (22) 843 30 49
e-mail: przedszkole.nr.244@neostrada.pl

Aktualności

Webinar dla rodziców
12 maja 2021

Fundacja Mederi zaprasza rodziców dzieci przedszkolnych na dwa webinary ze specjalistami – psychologiem, psychoterapeutą i lekarzem ...

Ogłoszenie o Konkursie ...
3 marca 2021

Ogłoszenie o Konkursie Logopedycznym - plik do pobrania

Rekrutacja 2021/2022
23 lutego 2021

Drodzy Rodzice! W dniach 02.03.2021r godz.13.00 – 18.03.2021r godz. 20.00:00 trwa rejestracja w systemie rekrutacyjnym wniosków o ...

Linki

Luty 2021

Oddział II Kotki (dzieci 3 – 4 letnie)
Miesiąc: Luty 2021
 
Temat kompleksowy: „Ferie to już super sprawa, odpoczynek i zabawa”
 
Przewidywane osiągnięcia dziecka:
  • prawidłowo reaguje na umówione hasło
  • naśladuje ruchem sporty zimowe
  • doskonali percepcję wzrokową
  • ćwiczy sprawność ruchową
  • porusza się z rekwizytem w rytm muzyki
  • czerpie radość z uczestnictwa w zabawach ruchowych
  • rozróżnia przedmioty takie same i podobne
  • próbuje przewidzieć, co się stanie w różnych sytuacjach
  • chętnie uczestniczy w zabawach badawczych
  • uważnie słucha utworu literackiego
  • ćwiczy sprawność dłoni poprzez gniecenie papieru
  • przelicza elementy w zakresie dostępnym dziecku stosując liczebniki główne i porządkowe
  • wie, jaka jest pora roku
  • dostrzega proste układy rytmiczne podczas zabaw manipulacyjnych
  • poznaje zasady bezpieczeństwa podczas zabaw na śniegu
  • wykonuje prosty układ taneczny
  • dostrzega piękno zimowego krajobrazu
 
 
Temat kompleksowy: „Do sklepów wyruszamy, gdy zakupy zrobić mamy”
 
Przewidywane osiągnięcia dziecka:
  • wie, gdzie robi się zakupy
  • mówi o tym, jak należy się zachować w miejscach publicznych
  • rozpoznaje przedmioty za pomocą dotyku
  • czerpie radość z zabaw muzyczno – ruchowych
  • odkłada zabawki na miejsce po skończonej zabawie
  • stosuje zwroty grzecznościowe w kontakcie z dziećmi  i osobami  dorosłymi
  • reaguje na umówiony sygnał
  • ćwiczy sprawność ruchową
  • zgodnie bawi się w kąciku „Sklep”
  • odgrywa rolę sprzedawcy i klienta
  • wymienia produkty, z których można upiec ciasto
  • grupuje przedmioty według tego, gdzie można je kupić
  • poznaje coraz więcej słów, uczy się poprawnie stopniować przymiotniki
  • porównuje długości różnych przedmiotów
  • układa rytmy
  • przestrzega ustalonych reguł w zabawie
 
 
Temat kompleksowy: „Podróżować każdy może: na rowerze, na motorze”
 
Przewidywane osiągnięcia dziecka:
  • rozpoznaje pojazdy lądowe, wodne i powietrzne
  • poprawnie przelicza przedmioty podczas zabawy dydaktycznej
  • wybiera ubrania zgodnie ze zmieniającymi się warunkami pogodowymi
  • dba o zdrowie
  • wyjaśnia, dlaczego należy ubierać się stosownie do pogody
  • pokazuje ruchem treść piosenki
  • wydobywa dźwięki z różnych przedmiotów i materiałów
  • bierze udział w zabawie badawczej
  • dostrzega humor w utworach dla dzieci
  • odpowiednio reaguje na polecenia nauczyciela
  • współpracuje w grupie podczas budowania z klocków
  • sprawnie ustawia się w rzędzie
  • dowiaduje się , czym jest mapa i plan
  • prawidłowo reaguje na zmiany tempa w muzyce
  • składa łódkę z papieru
  • ćwiczy sprawność podczas ćwiczeń gimnastycznych
  • poprawnie używa wyrażeń : do przodu, do tyłu, w prawo, w lewo.
  • obserwuje mieszanie się farb, powstawanie nowych kolorów
 
 
Temat kompleksowy: „Taki nastrój jest w teatrze, że zachwycam się , gdy patrzę”
 
Przewidywane osiągnięcia dziecka:
  • Pokazuje mimiką i gestem niektóre emocje
  • Formułuje odpowiedzi na pytania.
  • Ilustruje ruchem treści wiersza.
  • Aktywnie uczestniczy w zabawie w teatr
  • Poszerza wiedzę o teatrze
  • przedstawia ruchem treść opowiadania
  • Układa obrazki w pary na zasadzie przeciwieństw,
  • Składa obrazki w całość z kilku elementów (dzieci różnych narodowości).
  • Uważnie słucha poleceń nauczyciela i stosuje  się do nich.
  • Zgodnie współdziała w zespole.
  • dzieli wyrazy na sylaby
  • melodyjnie śpiewa piosenkę
  • liczy i porównuje liczebność zbiorów
  • starannie koloruje obrazki
 

Wiersze:


 

„Śnieg” Ludwik Jerzy Kern
 
Czy wam nie przyszło nigdy do głowy, Że śnieg powinien być kolorowy? 
Albo zielony, Albo czerwony, Liliowy Albo beż. 
Śnieg ten lepiłoby się wspaniale, A bałwan biały nie byłby, 
ale Albo zielony, Albo czerwony, Liliowy Albo beż. 
Śnieżki tak samo w zimowej porze Byłyby wtedy w jakimś kolorze. 
Albo zielone, Albo czerwone, Albo beż. 
Bardzo kolory by się przydały, A tu tymczasem wciąż pada biały, 
Biały, bielutki, Miękki, mięciutki, Świeży, świeżutki.
 
 
„Po co jest teatr?” Joanna Kulmowa
 
Ta drabina to schody do nieba,
A ta miska nad schodami to księżyc.
Tamten miecz to zwykły pogrzebacz,
A z garnków są hełmy rycerzy,
Ale kto w te czary nie wierzy?
To jest teatr.
A teatr jest po to, żeby wszystko było inne niż dotąd.
 
 
„Teatr liczb” Agnieszka Karcz
 
Liczba jeden smutna była, bo jej dwa nie przytuliła.
Liczba trzy się uśmiechała, bo ją cztery gilgotała.
Liczba pięć się obraziła, bo ją sześć nie przeprosiła.
Liczba siedem marudziła, bo ją osiem obudziła.
Liczba dwa się głośno śmiała, bo się dziewięć wygłupiała.
Liczba cztery wciąż milczała, bo ją pięć zagadywała.
Liczba sześć się bardzo bała, bo się siedem gdzieś schowała.
Liczba osiem się speszyła, bo ją jeden pochwaliła.
Liczba dziewięć się zmartwiła, bo ją siedem obraziła.
Liczba dziesięć na to wszystko rzekła głośno no i krótko.
Liczby moje proszę was spektakl kończyć nadszedł czas.
 
 
"Sklep spożywczy” –Cz. Janczarskiego.
 
Ten sklep jest najważniejszy,
Bo tu najwięcej jest ludzi.
Sklep pachnie chlebem i kawą,
a czasem migdałami.
 
Na kostkach masła wędrują
Czerwone, mleczne krowy,
A na okrągłych puszkach
Ryby ruszają płetwami.
 
Szeleści w torebkach cukier
I sypkie ziarenka ryżu.
W kompotach przegląda się słońce,
Rozświetla różowe lusterka.
 
Wchodzę do sklepu z koszykiem,
Kupuję masło i kompot,
Topiony serek z koziołkiem 
I księżycowy rogalik.

 

Piosenki:


 

„Zima, Zima”
Zima, zima, zima - pada, pada śnieg 
Jadę, jadę w świat sankami 
Sanki dzwonią dzwoneczkami Dzyń, dzyń, dzyń.......
 Zasypane pola - w śniegu cały świat
 Biała droga hen przed nami 
 Sanki dzwonią dzwoneczkami Dzyń, dzyń, dzyń....... 
 Jaka pyszna sanna - parska raźno koń 
 Śnieg rozbija kopytkami Sanki dzwonią dzwoneczkami Dzyń, dzyń, dzyń.......
 
„Magiczne miejsce” Marek Majewski
1. Teatr to jest widownia i scena.
Niby nic magicznego w tym nie ma,
aż do chwili, gdy nagle na scenie
dziwne zacznie się przedstawienie.
Ref. Bo w teatrze, w teatrze, w teatrze,
czarodziejskie jest to, na co patrzę.
Gdy się tylko podnosi kurtyna,
to od razu czar działać zaczyna.
2. Każda bajka się staje prawdziwa
Gaśnie światło i scena ożywa.
Wszystko może się zdarzyć na scenie.
Działa czar, póki trwa przedstawienie.
Ref. Bo w teatrze, w teatrze, w teatrze...
3. Teatr gra. Każdy ma czego szuka.
A to wszystko nazywa się sztuka.
Gdy dorosnę, to może tu wrócę,
żeby zagrać na scenie w tej sztuce.
 
Biały walczyk 
Hej, biały walczyk, hop, hop, hop   
Zając na śniegu znaczy trop.    
Zając na śniegu pomyka,    a my tańczymy walczyka,    
a my tańczymy walczyka.
 
Saneczki z góry wiozą nas,    
wiatr pogwizduje, szumi las.    
A nasze ptaszki z karmnika,    
tańczą białego walczyka,    tańczą białego walczyka. 
Hej, biały walczyk, baczność, start!     
Dzieci do sanek i do nart!     
Sikorka prosi czyżyka:  Tańczmy białego walczyka,     
tańczmy białego walczyka.

 

Kontakt

Przedszkole nr 244 "Niegocińskie Skrzaty"

ul. Niegocińska 9
02-698 Warszawa

Tel: (22) 843 30 49
E-mail: przedszkole.nr.244@neostrada.pl

 

 

Strona stworzona przez firmę Media ISQ  

Mapa dojazdu

× Ta strona używa plików cookies. Dowiedz się o celach i zasadach ich wykorzystywania.
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z ustawieniami swojej przeglądarki.