Przedszkole_nr_244_01
Przedszkole_nr_244_02
Baner 3_small
Przedszkole_nr_244_03
Przedszkole_nr_244_04

Przedszkole nr 244 "Niegocińskie Skrzaty"
ul. Niegocińska 9
02-698 Warszawa
Tel: (22) 843 30 49
e-mail: przedszkole.nr.244@neostrada.pl

Aktualności

Webinar dla rodziców
12 maja 2021

Fundacja Mederi zaprasza rodziców dzieci przedszkolnych na dwa webinary ze specjalistami – psychologiem, psychoterapeutą i lekarzem ...

Ogłoszenie o Konkursie ...
3 marca 2021

Ogłoszenie o Konkursie Logopedycznym - plik do pobrania

Rekrutacja 2021/2022
23 lutego 2021

Drodzy Rodzice! W dniach 02.03.2021r godz.13.00 – 18.03.2021r godz. 20.00:00 trwa rejestracja w systemie rekrutacyjnym wniosków o ...

Linki

Marzec 2021

Plan pracy na miesiąc marzec 2021 w oddziale I „Krasnali”
 
 
I tydzień 
Krąg tematyczny:   „Czy to siostra, czy to brat, kolorowy z nimi świat”
 
Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne:
  • Utrwalenie pojęcia „para”.
  • Uświadomienie relacji pokrewieństwa i właściwe nazywanie członków rodziny.
  • Czerpanie radości z tworzenia przedmiotów o charakterze użyteczno-dekoracyjnym.
  • Wdrażanie dzieci do współdziałania i współpracy.
 
 
to piosenka o słoniach, a poniżej tekst.
 
„Cztery słonie” 
 
Ref:
Cztery słonie, zielone słonie,
każdy kokardkę ma na ogonie,
Ten pyzaty, ten smarkaty,
Kochają się jak wariaty!

I.
Były raz sobie cztery słonie,
Małe, wesołe, zielone słonie,
Każdy z kokardką na ogonie,
Hej, cztery słonie !
I poszły sobie w daleki świat,
W daleką drogę, wesoły świat,
Hej, świeci słońce, wieje wiatr,
A one idą w świat.
Ref:
Cztery słonie, zielone słonie,

II.
Płyną przez morza cztery słonie,
Małe, wesołe, zielone słonie,
Oj, gwałtu rety jeden tonie,
Smarkaty tonie!
Na pomoc biegną mu wszystkie wnet,
Za trąbę ciągną go i za grzbiet,
i wyciągnęły z wody go,
Wiec strasznie rade są!
Ref:
Cztery słonie, zielone słonie,

III.
Idą przez góry cztery słonie
małe, wesołe, zielone słonie
wtem jeden w przepaść straszną leci
patrzcie, ten trzeci!
Na pomoc biegną mu wszystkie wnet
Za uszy ciągną go i za grzbiet
I wyciągnęły wreszcie go
Wiec strasznie rade są!
Ref:
Cztery słonie, zielone słonie,

IV.
Szły przez pustynię cztery słonie 
Małe, wesołe zielone słonie
Wtem do jednego lew się skrada
Lew go napada !
Na pomoc biegną mu wszystkie trzy
Na lwa podnoszą swe ostre kły
Oj zmyka zaraz straszny lew
A one dalej w śpiew!
Ref:
Cztery słonie, zielone słonie,

V.
A gdy obeszły już świat cały
To podskoczyły i się zaśmiały
Trąby podniosły swe do góry 
I trąbią w chmury !
Hej łatwo obejść ten cały świat
Gdy obok brata wędruje brat
Cóż im uczynić może kto
Gdy zawsze razem są!
Ref:
Cztery słonie, zielone słonie,
 
„Idzie myszka” – ćwiczenia relaksacyjne, masażyk w parach . Zabawę należy powtórzyć kilkakrotnie.
 
Idzie myszka do braciszka. („chodzenie” palcami po ramionach)
 
Tu zajrzała, tu wskoczyła, (wsuwanie ręki raz pod jedną, raz pod drugą pachę)
 
a na koniec tam się skryła. (wsunięcie palców za kołnierz).
 
 
„Bawię braciszka” – wysłuchanie wiersza J. Czechowicza jako wstępu  do rozmowy, w jaki sposób można zajmować się i bawić się z młodszym rodzeństwem. 
 
Mam rumiane „bobo”,
małego braciszka.
Braciszek mnie kocha,
całuje i ściska.
Gdy wrócę ze szkoły,
biorę go na ręce,
śpiewam mu i nucę,
huśtam go i kręcę!
Moje małe „bobo”
umie mówić: lala,
umie stłuc kubeczek,
ziemią się powalać.
Najbardziej się cieszy,
gdy kwiat w rączce trzyma.
Ale skąd wziąć kwiaty?
Zima jeszcze. Zima…
 
„Na górze róże, na dole fiołki”- rymowanka
Na górze róże, (dziecko z partnerem się obejmują i „rysują” na barkach kołeczka)
 
na dole fiołki, („rysują” na dole pleców kołeczka)
 
my się kochamy (przytulają się)
 
jak dwa aniołki. (lekko skubią się po łopatkach, „skrzydełkach”)
 
„Grzeczne słówka" - A. Galica
Dziękuję, przepraszam i proszę
- trzy słówka za małe trzy grosze.
I grzeczny królewicz, i grzeczna królewna
znają te słówka na pewno.
 
To przecież niewiele kosztuje,
gdy powiesz uprzejmie:  dziękuję!
Korona ci z głowy nie spadnie na pewno
- nawet, gdy jesteś królewną.
 
Trzy słówka za małe trzy grosze
- dziękuję, przepraszam i proszę.
 
Trzy czarodziejskie słowa”  - wierszyk
 
W przyjaźni wielkiej
są trzy maleńkie słowa.
Każdy Krasnal je zna 
i wie, kiedy stosować.
Przepraszam, dziękuję i proszę.
 
 
II tydzień
Krąg tematyczny: „Wiosna zaraz tu przybędzie, kolorowo będzie wszędzie”
 
Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne:
  • Rozwijanie podstawowych umiejętności z zakresu uprawy i hodowli roślin.
  • Obserwowanie zmian zachodzących w przyrodzie wczesną wiosną i wiązanie tych zjawisk z aktualną porą roku.
  • Rozwijanie mowy i myślenia dzieci w toku zabaw i zajęć, kształtowanie umiejętności językowych, bogacenie słownictwa.
  • Ćwiczenia rozwijające sprawność fizyczną i aparatu oddechowego.
 
„Na spacerek”
 
1.Dwa malutkie krasnoludki,
Bum-ta-ra-ra, ra-ra-ra
Założyło sobie butki,
Bum-ta-ra-ra, ra-ra-ra
 
2.Rękawiczki w kocie łapki,
Bum- ta-ra-ra, ra-ra-ra,
A na głowie ciepłe czapki
Bum-ta-ra-ra, ra-ra-ra.
Zabawy słowno – muzyczne z przysłowiami o marcu.
 
W marcu śnieżek sieje, a czasem słonko grzeje.
Suchy marzec, mokry maj, będzie żytko jako gaj.
W marcu jak w garncu.
Marcowa mgła zimie lato da.
 
„Garniec marcowy” – praca plastyczna, malowanie farbami.
„Idzie wiosna”- wiersz do słuchania.
Puk, puk, puk ...w okienko!
- Wyjdźcie dzieci prędko.
Idzie już wiosenka
i słoneczko świeci.
Z baziami gałązkę
w ręku ma wierzbową.
I za pasem wiązkę
przylaszczek liliowych.
 
Idzie piękna pani
z jasnymi włosami.
W zielonej sukience,
wyszytej kwiatami.
 
Idzie, uderza witką
wierzbową z baziami.
Pokrywa się wszystko
młodymi listkami.
 
Słono złote świeci,
idzie piękna pani.
Puk, puk ... chodźcie dzieci
na wiosny spotkanie.
 
„Wiosna” -  a tego wierszyka będziemy się uczyć.
 
Powróciła wiosna
Dobry, miły gość!
Słonko mocno świeci
Złej zimie na złość
Wesołą piosenkę
Zaświergotał ptak,
I my do wtóru
Zaśpiewamy tak:
- Jak to miło wiosną
leśną ścieżką iść,
witać każdy kwiatek,
świeży pąk i liść.
 
 
 
 
„Wiosna wita nas” – piosenka do zabawy muzyczno - ruchowej. 
                                                          muzyka i słowa: Ewa Rybarczyk
 
1.  Płynie, płynie woda, 
szumi, szumi las.
Rośnie, rośnie trawa.
Wiosna wita nas!
 
2. Lecą, lecą ptaki,
wracają do gniazd.
Rozkwitają kwiaty.
Wiosna wita nas.
Rap:
Solista:                                                      Grupa:
 
Płynie woda                                              Płynie woda
Szumi las                                                   Szumi las
Rośnie trawa                                            Rośnie trawa
Wita nas                                                    Wita nas
Lecą ptaki                                                  Lecą ptaki
Do swych gniazd                                      Do swych gniazd
Kwitną kwiaty                                           Kwitną kwiaty
Wiosna wita nas                                      Wiosna wita nas.
 
 
III tydzień
Krąg tematyczny: „Słychać śpiew wśród drzew i chmur – to artystów ptasich chór”
 
Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne:
  • Zachęcanie do systematycznej obserwacji świata przyrody, dostrzeganie bieżących zmian i pogłębianie wiedzy dzieci z zakresu ornitologii.
  • Doskonalenie funkcjonowania narządów artykulacyjnych.
  • Poznanie kształtu niektórych figur geometrycznych.
 
„Jaskółka” – wiersz M. Konopnickiej
 
Czarna jaskółeczka do gniazdeczka leci.
- Pi, pi, pi, pi! - krzyczą głodne dzieci.
Czarna jaskółeczka robaczki przynosi.
- Pi, pi, pi, pi! - każde o nie prosi.
Czarna jaskółeczka karmi dziatki swoje.
- Pi, pi, pi, pi! - krzyczą wszystkie troje!
Czarna jaskółeczka po muszki już leci.
- Pi, pi, pi, pi! - krzyczą głodne dzieci.
 
 
„Wiosna w błękitnej sukience” – piosenka do nauki.
I.
Wiosna w błękitnej sukience
bierze krokusy na ręce.
Wykąpie je w rosie świeżej
i w nowe płatki ubierze.
ref: Wiosna buja w obłokach,
wiosna płynie wysoko,
wiosna chodzi po drzewach,
wiosna piosenki śpiewa.
II.
Potem z rozwianym warkoczem
niebem powoli gdzieś kroczy.
Wysyła promyki słońca
i wiersze pisze bez końca.
ref: Wiosna buja w obłokach…
III.
Nocą się skrada z kotami,
chodzi własnymi drogami.
A teraz śpi już na sośnie
i nie wie, że sosna rośnie.
ref: Wiosna buja w obłokach…
 
 
IV tydzień
Krąg tematyczny: „Szybko biegnie każdy dzień, rosnę szybko, dużo wiem”
 
Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne:
  • Dostrzeganie zmian we własnej osobie (cechy jakościowe i ilościowe).
  • Nabywanie coraz dojrzalszych kompetencji społecznych, budowanie obszaru własnego „ja”.
  • Uświadomienie sobie konsekwencji upływu czasu w kontekście rozwoju i wzrostu.
  • Doskonalenie umiejętności budowania wypowiedzi na konkretny temat.
 
„Tańcowały dwa Michały” –rymowanka do zabawy słownej.
 
Tańcowały dwa Michały,
Jeden duży, drugi mały,
Jak ten duży zaczął krążyć,
To ten mały nie mógł zdążyć.
 
„I ja też urosnę!" – opowiadanie wg. tekstu CZ. Janczarskiego
 
Na dobranoc - dobry wieczór 
Miś pluszowy śpiewa Wam. 
Mówią o mnie Miś Uszatek, 
Bo klapnięte uszko mam. 
Jestem sobie mały miś, gruby miś, 
Znam się z dziećmi nie od dziś 
Jestem sobie mały miś, śmieszny miś, 
Znam się z dziećmi nie od dziś!
 
W nocy padał deszcz.
- Spójrz, Uszatku - powiedziała Zosia - jak wszystko wyrosło po deszczu. Rzodkiewka na grządce, trawy i chwasty...Uszatek przyglądał się trawką, dziwił się i kręcił głową. A potem fikał na trawie koziołki. Nie zauważył, jak nadpłynęła chmura i zakryła słońce. Dopiero jak lunął rzęsisty deszcz, Uszatek zerwał się na równe nogi i chciał biec do domu.
Ale pomyślał: "Pada deszcz, znowu wszystko będzie rosnąć. To i ja urosnę po deszczu! Postoję na dworze. Chciałbym być taki jak Duży Niedźwiedź z lasu"...
Stanął niedźwiadek na środku trawnika.
- Rech, rech, rech - usłyszał koło siebie.
"To zielona żabka- pomyślał - Ona też chce urosnąć'...
Majowy deszcz trwa krótko. Błysnęło słońce, zaświergotały ptaki, zalśniły na liściach srebrne kropelki.
Miś stanął na czubkach łapek i zawołał:
- Zosiu, Zosiu, ja urosłem!
- Rech, rech, rech zaśmiała się żabka - Jaki ty jesteś śmieszny, Misiu! Wcale nie urosłeś, za to strasznie zmokłeś...
 
Słuchanie piosenki „ Hop! Do góry”
I.
 Już spodnie są za krótkie i bluza jest za ciasna,
 Z rajstopek mi paluszek wystaje,
 Piżamka jest za mała, a bucik ulubiony
Poruszać mi palcami nie daje.
 Ref. 
Do góry , hop do góry! Urosnę ponad chmury,
Przerosnę najpierw mamę, a potem tatę też.
Do góry, hop do góry! Urosnę ponad chmury,
 Przerosnę moją babcię i może dziadka też.
II.
Ja rosnę , nadal rosnę, z jesieni , aż na wiosnę,
Co roku świat się ,mniejszy wydaje.
 Do półek już najwyższych w pokoju mym dosięgam,
A czas mi centymetrów dodaje.
 
 
Krąg tematyczny: „Wielkanocne to pisanki, wyklejanki, malowanki”
 
Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne:
 
  • Budzenie zainteresowania zwyczajami i tradycjami związanymi ze świętami wielkanocnymi.
  • Zapoznanie z rozwojem kurczątka oraz budową jajka.
  • Przybliżenie tradycji wypieków wielkanocnych, zwrócenie uwagi na charakterystyczne ciasta.
  • Rozwijanie umiejętności uważnego słuchania i wypowiadania się na temat wysłuchanego utworu.
 
„Jajko”- piosenka wielkanocna
 
Małe jajko, małe, 
caluteńkie białe. 
Wezmę farby nowe, 
całe kolorowe
 
Ref.: Tu kropka, tam kreska, 
pisanka niebieska, 
tu kropka różowa, 
pisanka gotowa. 
 
Małe jajko, małe, 
dziś już nie jest białe. 
Ma ubranie nowe 
piękne, kolorowe. 
Ref.: Tu kropka…/x2
 
„Świąteczna pisanka”
 
Przyszła pani Wiosna, kurka jajko zniosła
Z jajka malowanka, świąteczna pisanka
 
REF: Pędzel farbką chlap, chlap, chlap //
W kolorowych jajkach świat // BIS
 
Święta malowane, baziami zdobione
Wesołe pisanki biegają po stole
 
REF: Pędzel farbką …
 
Pierwszego Dnia Wiosny , prosimy Rodziców o ubranka w kolorze zielonym.
 
Prezentacja programu artystycznego  przygotowanego z okazji Świąt Wielkanocnych.
 
 
 
 
 
 
Pozdrawiają ciepło Panie z oddziału I „Krasnale”

Kontakt

Przedszkole nr 244 "Niegocińskie Skrzaty"

ul. Niegocińska 9
02-698 Warszawa

Tel: (22) 843 30 49
E-mail: przedszkole.nr.244@neostrada.pl

 

 

Strona stworzona przez firmę Media ISQ  

Mapa dojazdu

× Ta strona używa plików cookies. Dowiedz się o celach i zasadach ich wykorzystywania.
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z ustawieniami swojej przeglądarki.