Przedszkole_nr_244_01
Przedszkole_nr_244_02
Baner 3_small
Przedszkole_nr_244_03
Przedszkole_nr_244_04

Przedszkole nr 244 "Niegocińskie Skrzaty"
ul. Niegocińska 9
02-698 Warszawa
Tel: (22) 843 30 49
e-mail: przedszkole.nr.244@neostrada.pl

Aktualności

Webinar dla rodziców
12 maja 2021

Fundacja Mederi zaprasza rodziców dzieci przedszkolnych na dwa webinary ze specjalistami – psychologiem, psychoterapeutą i lekarzem ...

Ogłoszenie o Konkursie ...
3 marca 2021

Ogłoszenie o Konkursie Logopedycznym - plik do pobrania

Rekrutacja 2021/2022
23 lutego 2021

Drodzy Rodzice! W dniach 02.03.2021r godz.13.00 – 18.03.2021r godz. 20.00:00 trwa rejestracja w systemie rekrutacyjnym wniosków o ...

Linki

Maj 2021

Plan pracy na miesiąc maj 2021 w oddziale I „Krasnali”
 
 
I tydzień 
Krąg tematyczny:   „Ktoś nam niebo pomalował. Witaj, tęczo kolorowa!”
 
Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne:
  • Tworzenie dzieciom warunków do odbierania świata wszystkimi zmysłami.
  • Budzenie zainteresowania ciekawymi zjawiskami pogody.
  • Uwrażliwianie na piękno otaczającego świata.
 
„Tęcza nad łąką” - piosenka
 
I
Ogromna chmura zakryła słońce
lecą na ziemię deszczu kropelki
mokną biedronki, mokną zające
małym ślimakom mokną muszelki
Ref.
Tęcza, tęcza jaka ładna
błyszczy w górze kolorami
weźmy wszyscy się za ręce
namalujmy tęczę sami...

II
 Zza wielkiej chmury wybiegło słońce,
Wpadło na łąkę tyle promieni,
Patrzą biedronki, patrzą zające,
To kolorami - tęcza się mieni.
 
 
 
Tęcza"– wiersz  Marii Konopnickiej
 

„Tęcza" – wiersz  Marii Konopnickiej
 
— A kto ciebie, śliczna tęczo,
Siedmiobarwny pasie,
Wymalował na tej chmurce
Jakby na atłasie?
— Słoneczko mnie malowało
Po deszczu, po burzy;
Pożyczyło sobie farby
Od tej polnej róży.
Pożyczyło sobie farby
Od kwiatów z ogroda;
Malowało tęczę na znak,
Że będzie pogoda!
 
Czerwony”: Zofia Stanecka
Mam czerwoną piłkę, a czerwone kalosze
I czerwoną sukienkę do przedszkola noszę.
Jem czerwone poziomki, gdy jestem na łące,
I przyglądam się małej czerwonej biedronce.
 
 
Żółty”: Zofia Stanecka
Żółte słońce świeci nad żółciutkim piaskiem,
Cytryny są żółte i okropnie kwaśne.
Zamiast kwaśnych cytryn jem żółte banany,
A żółty słonecznik dostałam od mamy.
 
Wiersze o kolorach są do ich utrwalania i poszukiwania w najbliższym otoczeniu, wykorzystania do malowania , rysowania.
 
 
 
II tydzień
Krąg tematyczny: „Ruch tu wielki, dźwięków moc, z traw na łące miękki koc”
 
Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne:
  • Doskonalenie umiejętności rozpoznawania barw podstawowych i pochodnych.
  • Poznanie wybranych zwierząt żyjących w naturalnym środowisku (motyle, biedronki, mrówki, ślimaki), zwrócenie uwagi na pożyteczność,
  • Przezwyciężanie, uprzędzeń i niechęci.
  • Wyzwalanie ekspresji i rozwijanie sprawności ruchowej przez zabawy i ćwiczenia organizowane oraz podejmowane spontanicznie przez dzieci.
  • Tworzenie warunków do odbierania świata wszystkimi zmysłami.
  • Stworzenie okazji do nawiązywania bliskości i serdecznych kontaktów podczas zabawy.
     
 
Wiersz W. Chotomskiej pt.,, Jak biedronka zgubiła kropki?”
W poniedziałek bardzo rano pierwsza kropka wpadła w siano
Drugą kropką wiatr we wtorek grał w siatkówkę nad jeziorem
W środę kos dał swoim dzieciom do zabawy kropkę trzecią
W czwartek czwarta z siedmiu kropek w świat ruszyła autostopem
Piąta kropka w piątek rano wpadła w studnię murowaną
Szóstą kotek wziął w sobotę i nie oddał jej z powrotem
A ta siódma przy niedzieli spadła w mieście z karuzeli.
 
„O ślimaku dziwaku" H. Bechlerowa
Na grządce sałaty mieszkał ślimak w małym domku. Ślimak nazywał się Sałatek. Codziennie wyglądał ze swojego domku. A ledwo się wychylił, widział trochę dalej za grządkami duży biały dom. Tam mieszkał ogrodnik. Sałatek nie mógł się na ten dom napatrzeć. Założyć nawet okulary, żeby lepiej widzieć. Wreszcie wywiesił takie ogłoszenie:
Chcę przebudować dom.
Może tak, może siak,
ale sam nie wiem jak.
Zgłoś się, mądra głowo,
na ulicę Sałatową.
Jednego ranka przyleciała na ulicę Sałatową ważka. Zabrzęczała przejrzystymi skrzydełkami i obeszła dom dookoła.
- No, rozumie się, brakuje tu okien. Co to za dom bez okien!
I w pół godziny gotowe było okienko z przezroczystymi szybkami. Sałatek bardzo się ucieszył. Wyglądał przez okienko do samego południa. Zobaczył, że do jego domku zbliża się pajączek.
"Chyba nie do mnie" - pomyślał Sałatek.
Ale pajączek już pukał w szybę.
- Dzień dobry, Sałatku! Widzę, że masz okno w swoim domu. Ale cóż to za okno bez firanek! Chcesz, uprzędę ci firaneczki. Tiulowe, koronkowe, a mocne. Zobaczysz!
Sałatek zaniemówił. Firanki! Któryż ślimak ma firanki?... Patrzył z zachwytem, jak pajączek biega szybko wokoło okienka, jak przędzie, splata cieniutkie niteczki. Niewiele czasu minęło, a już wisiała u okna firanka cienka, przejrzysta.
- Dziękuję ci, pajączku! Naprawdę jesteś mistrzem!
Ledwie pajączek znikł na zakręcie, przyleciała jaskółka.
 
- Śliczny masz domek, Sałatku! Okno ma, firanki, ale gdzie komin? Postawię na twoim domku komin. Wiesz przecież, że jestem doskonałą murarką.
- Mam już okno, mam firanki, stawiaj i komin, jaskółeczko! - ucieszył się Sałatek.
Jaskółka była chętna do pracy. A nad stawem - gliny pod dostatkiem. Sałatek tylko patrzył i nic nie mówił.
- No, zobacz sam! - powiedziała jaskółka po skończonej pracy.
- Piękny!
Odleciała, a Sałatek oglądał komin, kręcił różkami i cieszył się.
- No, chyba już niczego w moim domku nie brakuje! Zjem kolację i pójdę spać.
Ale wtedy właśnie Sałatek zobaczył przez okno małe światełko.
- Ktoś świeci sobie w ciemności. Kto to może być?
Światełko było już na progu.
- Dobry wieczór! Jestem świetlik. Nazywają mnie też świętojańskim robaczkiem - powiedział gość. - Strasznie tu ciemno u ciebie, Sałatku! Co to za dom bez lampy? Chcesz, zostanę u ciebie i będę świecił.
Któż by nie chciał mieć takiej latarenki! Więc świętojański robaczek został i świecił w ślimakowym domku przez cały wieczór.
Odtąd wszystkie ślimaki zaczęły odwiedzać Sałatka. Każdy oglądał komin, okno, firanki. I mówił:
- Dziwak z tego Sałatka! Ale kto wie, może i ja swój dom przebuduję?
Pewno namyślają się dotąd, bo jakoś nie widać ślimakowych domków z oknem i kominem.
Rozmowa na temat opowiadania.
-Co chciał zmienić ślimak?
-Co zrobił?
-Kto mu pomógł zmienić domek?
-Co powiedziały na to inne ślimaki?
 
„Motyle” M. Kownacka
Motyle... motyle... motyle...
jest ich w ogrodzie tyle!
Nad kwiatami wiodą igraszki
czerwieńczyki, żeglarze, modraszki!
Leciuteńkie, lotne, kolorowe –
pawie oczka i pazie królowej!
Piją nektar, zapylają kwiatki –
nie będziemy ich łapać do siatki!
Pędzle! Farby! Bajka kolorowa!
Na wyścigi – motyle malować!
 
 
III tydzień
Krąg tematyczny: „Wybrać zawód – trudna sprawa, dla nas jeszcze to zabawa”
 
Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne:
  • Kształtowanie szacunku dla pracy ludzi, dostrzeganie, w jaki sposób działania człowieka przyczyniają sie do ułatwienia życia codziennego.
  • Zapoznanie z praca ludzi różnych zawodów w bliskim i dalszym otoczeniu przedszkola – podstawowe czynności.
  • Stwarzanie okazji do nabywania doświadczeń w mówieniu i byciu słuchanym.
  • Budzenie zaciekawienia otaczającym światem.
  • Wspieranie działań twórczych w różnych dziedzinach aktywności.
  • Stwarzanie okazji do klasyfikowania i porządkowania przedmiotów – wskazywanie i grupowanie przedmiotów podobnych do siebie pod względem przeznaczenia.
 
„Tańcowała igła z nitką” -Jan Brzechwa
Tańcowała igła z nitką,
Igła - pięknie, nitka - brzydko.
Igła cała jak z igiełki,
Nitce plączą się supełki.
Igła naprzód - nitka za nią:
„Ach, jak cudnie tańczyć z panią!”
Igła biegnie drobnym ściegiem,
A za igłą - nitka biegiem.
Igła górą, nitka bokiem,
Igła zerka jednym okiem,
Sunie zwinna, zręczna, śmigła.
Nitka szepce: „Co za igła!”
Tak ze sobą tańcowały,
Aż uszyły fartuch cały!
 
 
 
 
IV tydzień
Krąg tematyczny: „Bukiet, prezent i cukierki, dziś rodziców dzień jest wielki”
 
Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne:
  • Uświadomienie dzieciom znaczenia roli rodziców w ich życiu.
  • Wzmacnianie więzi uczuciowej z rodzina przez udział w rodzinnych imprezach organizowanych w przedszkolu.
  • Sprzyjanie rozwijaniu pozytywnego obrazu własnego „ja” przez współdziałanie w grupie.
  • Wdrażanie do stosowania form grzecznościowych, uprzejmego zachowania wobec siebie podczas zabaw dydaktycznych i tematycznych.
  • Wprowadzenie w świat wartości uniwersalnych – miłość.
     
 
 
 
„Ojciec Wirgiliusz” - zabawa
Ojciec Wergiliusz uczył dzieci swoje,
A miał ich wszystkich sto dwadzieścia troje,
Hejże dzieci, hejże ha
Róbcie wszystko, co i ja …
(ostatnie dwa wersy powtarzamy 2 razy)
 
Mam trzy latka” - piosenka
Mam trzy latka, albo cztery, nie pamiętam sama
Lecz wiem dobrze, że dziś święto ma kochana mama
Wstanę dzisiaj bardzo wcześnie, zanim mama wstanie
Sprzątnę kuchnię, zetrę kurze, zrobię jej śniadanie
 
REF: Bo kto kocha swoją mamę /
Ten o tym pamięta /
By pomagać jej na co dzień /
Nie tylko od święta  / BIS
 
Potem złożę jej życzenia i na święto matki
Podaruję mojej mamie kolorowe kwiatki
Sama wstawię do wazonu maki i żonkile
Aby moja mama jeszcze odpoczęła chwilę
 
Ogrodniczka” - piosenka
 
Jestem sobie ogrodniczka
Mam nasionek pół koszyczka
Jedna gładkie, drugie w łatki
A z tych nasion będą kwiatki
 
REF: Kwiatki, bratki i stokrotki
Dla mamusi mojej słodkiej
Kolorowe i pachnące
Malowane słońcem
 
Mam konewkę z dużym uchem
co podlewa grządki suche
Mam łopatkę oraz grabki
Bo ja dbam o swoje kwiatki
 
 
 
Rysunek dla taty”  -piosenka
Dla taty namaluję słoneczko z promyczkami
Ze złotą śmieszną buzią i czarnymi oczkami
 
REF I chociaż jestem mały
Trzy latka tylko mam
Na święto mego taty
Rysunek tacie dam
 
Namaluję też domek z kominem i oknami
A przed nim mały ogród z pachnącymi kwiatami
 
Pomogę mamusi” - piosenka
Choć mam rączki małe
i niewiele zrobię.
Pomogę mamusi .
Niech odpocznie sobie.
 
Zamiotę izdebkę.
Umyję garnuszki
niech się tu nie schodzą
łakomczuszki muszki
 
I braciszka uśpię
w białej kolebusi .
Chociaż tym pomogę
kochanej mamusi.
 
 
 
 
 
Pozdrawiają ciepło Panie z oddziału I „Krasnale”

 

Kontakt

Przedszkole nr 244 "Niegocińskie Skrzaty"

ul. Niegocińska 9
02-698 Warszawa

Tel: (22) 843 30 49
E-mail: przedszkole.nr.244@neostrada.pl

 

 

Strona stworzona przez firmę Media ISQ  

Mapa dojazdu

× Ta strona używa plików cookies. Dowiedz się o celach i zasadach ich wykorzystywania.
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z ustawieniami swojej przeglądarki.