Przedszkole_nr_244_01
Przedszkole_nr_244_02
Baner 3_small
Przedszkole_nr_244_03
Przedszkole_nr_244_04

Przedszkole nr 244 "Niegocińskie Skrzaty"
ul. Niegocińska 9
02-698 Warszawa
Tel: (22) 843 30 49
e-mail: przedszkole.nr.244@neostrada.pl

Aktualności

Dzień Dziecka
1 czerwca 2020

Drogie Dzieci, z okazji waszego święta życzymy Wam dzieciaki, miejcie wesołe buziaki, lodów w każdą niedzielę a dziś ...

Kochane Mamy
26 maja 2020

Kochane Mamy! Z okazji Waszego święta spotykaliśmy się w przedszkolu na uroczystościach . Były piosenki , wiersze , całusy , ...

Materiały do pracy zdalnej
24 maja 2020

Uwaga ! Zajęcia dodatkowe! Na stronie mdk-mokotow.pl w zakładce Dla Wychowanka i Rodzica/Opiekuna zamieszczona została sekcja Materiały ...

Linki

05.05.2019r - 10.05.2019r - Szkolenie w Polsce

Uczestnicy:
nauczyciele z Polski, Turcji , Słowacji.
 
Podczas tego szkolenia dokonaliśmy wstępnych podsumowań prowadzonych działań. Nauczyciele z drużyn narodowych przedstawili swoje zrealizowane zajęcia i projekty edukacyjne w których przeprowadzali własne Action Research, pytali o swoją praktykę , wzajemnie starali się rozwiązać pojawiające się problemy. 
 
 
 
 W ramach realizowanych zajęć poznawaliśmy CLIL – metodę zintegrowanego nauczania języka i przedmiotu. CLIL (Content and Language Integrated Learning)
 
Co to oznacza w praktyce? 
 
Oznacza to, że dzieci równocześnie uczą się języka i przedmiotu poprzez konkretne tematy i zagadnienia. Język obcy stanowi tutaj integralny element nauczania . Nauczyciele  mogą prowadzić zajęcia z elementami języka obcego, tzn. w wersji miękkiej (soft CLIL) i nie będą to typowe zajęcia dwujęzyczne. Obok języka polskiego na zajęciach występował będzie np.: język angielski. Wiedza zdobywana na przedmiotach prowadzonych metodą CLIL przyrastać będzie w ścisłej korelacji z tym językiem i również przez ten język. Jest to zadanie stawiane obecnie nauczycielom również edukacji początkowej i wychowania przedszkolnego związane z wymaganiami współczesnego , szybko zmieniającego się świata. Podążanie za zmianami wymaga głębszej analizy własnej świadomości, uelastyczniania własnego podejścia do edukacji, zastosowania technik otwierających współcześnie dziecko , przedszkole i nauczyciela na świat i jego potrzeby.
 
W głębokiej korelacji z tą metodą było uczestniczenie w szkoleniu ”Multisensory approach and Interactive Storytelling” czyli „Podejście multisensoryczne do nauczania /”aktywne opowiadanie”/.
 
Generalnie tak jak sama nazwa mówi – multisensoryczne czyli wielozmysłowe, pobudzające wszystkie zmysły. Dzieci podczas zajęć patrzą, słuchają, poruszają się, dotykają, wąchają, a nawet smakują! Zabawy mogą rozpoczynać się częścią muzyczną, podczas której nauczyciele razem z dziećmi tańczą i śpiewają rytmiczne piosenki oraz bawią się w różne gry .
 
Nasza sala zamieniła się w multisensoryczną arenę , na której przy pomocy różnych gadżetów, nieraz codziennego użytku nauczyciele przygotowywali aktywne zabawy dla dzieci.  Najprzeróżniejsze przedmioty: kolorowe dywaniki z różnych materiałów i o różnej fakturze, a także wielki worek wypełniony włóczką czy folią oraz różnymi zabawkami, po którym dzieci mogą sobie chodzić i poznawać odczucia temu towarzyszące.
 
Szkolenie było prowadzone przy udziale Pani Ewy Wodzickiej- Dondziłło- trenera z Centrum Szkoleń COGNITUS, któremu bardzo dziękujemy za pomoc w jego organizacji.
 
 
 
 
Podsumowanie tego szkolenia było następujące:
 
  • W edukacji skoncentrowanej na dziecku (learner-centred approach) najważniejsze są następujące czynniki,
  • wszechstronny rozwój dziecka,
  • wspieranie naturalnej kreatywności dziecka,
  • wspieranie indywidualności i autonomii,
  • współpraca między dzieckiem a nauczycielem skutkująca satysfakcjonującymi dla obojga stron sposobami pracy.
 
„W pracy z małymi dziećmi wiedza o stopniu ich rozwoju, zarówno poznawczego, emocjonalnego, jak i językowego, jest kluczem do skutecznego nauczania. Efektywne zajęcia są zatem dostosowane do rzeczywistych potrzeb i możliwości dzieci i prowadzone w taki sposób, by wykorzystywane na nich techniki nauczania korespondowały ze stale zmieniającą się dynamiką danej grupy dzieci”- powiedziała Pani Ewa Wodzicka-Dondziłło.
 
Podczas tego szkolenia mieliśmy okazję odwiedzić zaprzyjaźnioną z Przedszkolem Nr 244, Szkołę Podstawowa Nr 271 w Warszawie ul. Niegocińska 2; poznać polski system edukacyjny, porozmawiać o realizowanych sposobach i metodach pracy. Mogliśmy dokonać porównań  tak aby z nowymi pomysłami wrócić do swojej pracy.
 
 

Kontakt

Przedszkole nr 244 "Niegocińskie Skrzaty"

ul. Niegocińska 9
02-698 Warszawa

Tel: (22) 843 30 49
E-mail: przedszkole.nr.244@neostrada.pl

 

 

Strona stworzona przez firmę Media ISQ  

Mapa dojazdu

× Ta strona używa plików cookies. Dowiedz się o celach i zasadach ich wykorzystywania.
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z ustawieniami swojej przeglądarki.